You are currently viewing כמה עולה תיקון תריסי גלילה?
כמה עולה תיקון תריסי גלילה

כמה עולה תיקון תריסי גלילה?

זמן קריאה: 2 דקות

הנזק השכיח ביותר לתריס גלילה הוא חגורה קרועה. שלבים שבורים נמצאים במקום השני ברשימת פגיעות הנזקים.

אם לדוגמא יש צורך להחליף יותר משמונה לוחות / שלבים בתריס גלילה בגודל 1.5X1.5 מטר. בהזדמנות זו הגיוני ומומלץ להחליף גם את רצועת החגורה.

הנזק השכיח ביותר לתריס גלילה הוא חגורה שבורה. לוחות שבורים נמצאים במקום השני ברשימת פגיעות הנזקים. במערכות חשמל יש גם מקרים בהם המנוע לקוי.

תלוי בהיקף הנזק, תריס גלילה חדש הגיוני יותר מתיקון.

 

העלויות בפירוט

תיקון תריס חשמלי  – החלפת החגורה או החלקים גורמת לעלויות נמוכות בלבד. אם יש צורך להחליף מספר לוחות או להחליף את המנוע, כדאי לקנות לעשות סקר שוק.

 

עלויות חומר – זה מה שעולה החלפים

תלוי בעיצוב, לוחות עלות בין 20 ל 50 ש"ח למטר. ניתן להשיג חגורה בסביבות 50 ש"ח . ניתן להשיג מנועים בסכומים שבין 500 ל -800 ש"ח.

עלויות אלה צפויות לבעלי המלאכה

החלפת  חגורה נעשית תוך חצי שעה. בתעריפים לפי שעה של 350 לשעה, בהתאם למצב תריס הגלילה, אם הטכנאי צריך להחליף כמה לוחות. בממוצע הוא יכול להחליף בסביבות חמש עד עשרה לוחות בשעה

החלפת מנוע עשויה לארוך כשעה. בשביל זה אתה יכול לצפות 350 עד 1000 ש"ח .

 

דברים שכדאי לשים לב בעת תיקון תריסי גלילה

תריס גלילה חדש בגודל 1.5 על 1.5 מטר עולה בסביבות 800 ש"ח. דגם עם מנוע זמין החל מ- 1200 ש"ח. ההרכבה נמשכת מעט יותר זמן מהתיקון. שיקולים מסוימים מתאימים.

 

תיקון תריסי גלילה כאשר הם נחשפים לאור UV, רוח, גשם וברד, לוחות תריסי הגלילה הופכים שבירים ושבירים.

בלאי של תריסים

הלוחות נחשפים לאור UV, רוח, גשם וברד. החומר הופך שביר ושברירי. אלא אם כן הנזק נגרם כתוצאה מכוח מכני, כמו סופות ברד, ניתן לצפות שזה לא ייקח הרבה זמן עד שנשברו למולות נוספות. זה תקף גם אם המתקין מחליף את כל החלקים הפגומים הניתנים לזיהוי.

באופן כללי, המומחה צריך להחליף תמיד את החגורה אם הוא ממילא בבית בגלל הסטיות. כמובן שכל מי שמזמין תיקון בגלל רצועת חגורה שבורה צריך להסתכל מייד כדי לבדוק אם יש לוחות סדוקים שצריך להחליף.

 

מודרניזציה במקום רק לתקן

המחירים המצוינים לתריסי גלילה חדשים מתייחסים לגרסאות עם בידוד תרמי. בעלי בתים שעדיין מחזיקים תריסים לא מבודדים על החלונות צריכים לשקול אם הם מעדיפים להוציא 200 יורו על תריס גלילה מבודד היטב במקום 120 עד 250 ש"ח  עבור לוחות. מה גם שסביר להניח כי רכישה חדשה לא תתוקן בקרוב.

 

כדאי גם לשקול לנצל את ההזדמנות לרכוש מנוע חדש שכיום ברוב הדגמים המובילים ניתן בדרך כלל לשלוט בתריסים אלה גם מרחוק Wifi ובאמצעות הטלפון הנייד.